Mer lättlastade hästar får man leta efter

Det är så bus-viktigt för mig att inte ha en massa ‘kan inte’ ‘går inte’ ‘vill inte’ i mitt hästliv. Mina hästar får lära sig att göra det jag önskar. Inom rimliga gränser självklart. Men det mest grundliga som gör våra liv tillsammans roliga, lättsamma och givande.

Lastning är en sån sak. De har fått öva och träna att lasta sig själva. Ibland krävs ett litet smacka på men oftast tassar de in på sin plats för egen maskin.

Det har tagit timmar och åter timmar att komma dit. Men nu är jag där och det är skönt. Jag vet att de går in och står stilla. Enkelt. Och därför kan vi åka omkring på massa olika skoj saker som vi gillar.

Jag är så glad och stolt över er mina små bus-grodor! Tack att ni är ni.

#lättlastadhäst #svårlastadhäst #kullaberg #ridapåkullaberg

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s